بازسازی حیاط خانه

بازسازی حیاط خانه یکی از متداول‌ترین کارهایی است که برای تغییر دکوراسیون حیاط انجام می‌شود. بیشتر افراد خانه‌های حیاط دار را به دلیل قابلیت استفاده از فضای آن‌ها محبوب می‌دانند. وجود متریال‌ها و المان‌های جدید و مدرن باعث شده‌اند که بازسازی حیاط به بهترین شکل ممکن انجام شود. افراد با کمک خلاقیت خود و به واسطه ایده‌های نوینی که وجود دارند، می‌توانند به خوبی تغییر و تحول شگرفی را در حیاط خانه ایجاد کنند. در نتیجه فضایی زیبا ایجاد می‌شود که افراد با قدم زدن در آن و گذراندن تایم در آن به نشاط و آرامش دست پیدا می‌کنند. در ادامه در مورد بازسازی حیاط آپارتمان و ویلا صحبت خواهیم کرد و ایده‌هایی را برایتان ذکر خواهیم نمود.

بازسازی حیاط خانه

بازسازی حیاط خانه چه مزایایی دارد؟

خانه‌های قدیمی به دلیل این که با ساختارهای معماری قدیم طراحی و ساخته شده‌اند، هم اکنون جذابیت زیادی ندارند. برای افزایش جذابیت خانه‌های قدیمی می‌توان به مرمت و بازسازی آن‌ها پرداخت. بخش اصلی بازسازی خانه قدیمی، بازسازی حیاط خانه است. در برخی از موارد ممکن است رطوبت، وجود حشرات موذی و عقب نشینی باعث خراب شدن دیوارهای خانه‌های قدیمی بشوند. افرادی که از سبک سنتی و قدیمی خانه و حیاط خانه خود خسته هستند، می‌توانند با بازسازی روح تازه ای را به محیط بدمند و آن را سرشار از حس نشاط کنند.

‌با بازسازی حیاط می‌توانید جلوه آن را تغییر دهید و ظاهر کلی منزل خود را نیز بهبود دهید. جالب است بدانید که بازسازی می‌تواند ارزش اقتصادی خانه شما را نیز افزایش دهد. ضمن این که تاثیرات مثبت آن بر روی روحیات ساکنین خانه نمایان خواهند شد. فرقی ندارد که یک حیاط بزرگ دارید یا یک حیاط کوچک؛ در هر صورت با یک طراحی اصولی می‌توانید دکوراسیون حیاط را تغییر دهید و فضایی دنج را برای دورهمی‌های خود خلق کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه بازسازی خانه

شما به هنگام بازسازی حیاط باید چندین نکته مهم را مد نظر داشته باشید. ابتدا هزینه‌های کلی بازسازی را برآورد کنید و سپس زیر نظر یک تیم طراحی حرفه‌ای دکوراسیون حیاط منزل خود را تغییر دهید. توجه به رنگ آمیزی، نوع گیاهان محیط، شرایط جوی، انتخاب متریال‌هایی باکیفیت و مستحکم و توجه به سیستم آبیاری در حیاط نیز اهمیت دارد.

بازسازی حیاط قدیمی

یکی از جذاب‌ترین مراحلی که برای تغییر دادن حیاط خانه‌های قدیمی سپری می‌شود، بازسازی حیاط خانه قدیمی است. به طور معمول، خانه‌های قدیمی دارای دیوارهایی عقدیمی و ساختاری کلنگی هستند. هر گونه تغییر مدرن در آن‌ها می‌تواند روح تازه‌ای را به فضا هدیه کند. حیاط‌های قدیمی اکثرا دارای مجوزهای بازسازی هستند. نم کشیدن حیاط، نشست کردن آن یا تخریب شدن دیوار حیاط عوامل مهمی به شمار می‌آیند که موجب لزوم انجام تغییرات در حیاط خانه‌های قدیمی می‌شوند.

شما با تغییر مدل، سبک دکوراسیون و طراحی حیاط قدیمی خانه خود می‌توانید محیطی جذاب اما خارق العاده را بسازید. تنها کافی است از ایده‌های مدرن استفاده کنید و از برترین المان‌ها و اجزا در محیط استفاده نمایید. با این وجود، بازسازی حیاط خانه موجب افزایش حس مثبت افراد خانواده خواهد شد و در روحیه آن‌ها تاثیرات مثبتی را ایجاد خواهد کرد. توصیه ما به شما این است که بازسازی حیاط را پشت گوش نیندازید و هر چه سریعتر برای ایجاد زیبایی‌های بصری در یک فضا اقدام کنید.

 البته این کار با هزینه‌های بالایی همراه است. زیرا در حین انجام عملیات بازسازی حیاط قدیمی یک خانه پسماندها و زباله‌های زیادی تولید می‌شوند. با این وجود، تعیین میزان هزینه‌ها بسته به شرکتی که شما برای بازسازی حیاط انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

مزایای بازسازی حیاط خانه

بیشتر بخوانید: بازسازی ویلا

بازسازی حیاط آپارتمانی

اغلب آپارتمان‌ها دارای حیاطی هستند که به صورت مشترک مخصوص ساکنین این آپارتمان است. بازسازی حیاط خانه تنها به بازسازی حیاط در خانه‌های کلنگی و قدیمی اشاره ندارد. بلکه مربوط به بازسازی کردن آپارتمان‌ها نیز می‌شود. اگر شما ساکن آپارتمان هستید، با استفاده از اجزای مختلف می‌توانید جذابیت یک محیط را افزایش دهید. داشتن یک حیاط سرسبز و زیبا در آپارتمان‌هایی آن هم در زمان و مکانی که کسی انتظار وجود حیاطی دلنشین در آن‌ها را ندارد، می‌تواند حس نشاط و سرزندگی را به ساکنین آن هدیه کند.  بنابراین، با یک طراحی کلی و اصولی امکان تغییر دادن حیاط آپارتمان و بازسازی آن وجود دارد. در این زمینه می‌توانید از مبلمان فضای باز، آلاچیق یا کفپوش‌های خاص و چمن سبز استفاده کنید.

ایده‌های مناسب برای بازسازی حیاط خانه

ایده‌های زیادی وجود دارند که هر فردی با توجه به خلاقیتی که دارد، می‌تواند از آن‌ها برای بازسازی کردن حیاط خانه کمک بگیرد. در ادامه به برخی از ان‌ها اشاره می‌کنیم:

استفاده از آلاچیق در حیاط

آلاچیق نوعی سایبان است که برای دورهمی‌های صمیمی یا رسمی در حیاط نصب می‌شود. زمانی که قصد بازسازی حیاط را دارید، می‌توانید از این المان برای ایجاد فضایی دلنشین و جذاب استفاده کنید. آلاچیق‌ها در طرح‌ها، مدل‌ها و ابعاد گوناگونی تهیه و تولید می‌شوند. شما می‌توانید در کنار آن‌ها گل و گیاه طبیعی بکارید و از میز و صندلی داخل آلاچیق استفاده کنید‌.

استفاده از آبنما

به جرات می‌توان گفت که آبنما عنصری ویژه و خاص برای ایجاد محیطی ویژه و خاص است. در بازسازی حیاط خانه ضروری است که به این عنصر توجه داشته باشید. گرچه وجود آبنما در حیاط ضروری نیست اما جلوه زیبا و منحصر به فردی که آبنما ایجاد می‌کند، سبب محبوبیت این عناصر شده است. آبنماهای طبیعی و مصنوعی زیادی در طراحی‌های مختلف و با قیمت‌های گوناگون وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. چنانچه فضای حیاط بازسازی شده شما کوچک است، بهترین کار انتخاب آبنماهای ایستاده است. اگر فضایی که در اختیار شما قرار دارد محدود نیست، می‌توانید به طراحی آبنماهای بزرگ و جاری بر روی زمین بپردازید.

بیشتر بخوانید: بازسازی ویلا

تغییر نورپردازی

یکی دیگر از ایده‌هایی که به منظور بهبود دکوراسیون حیاط مورد توجه است، ایجاد تغییر در نورپردازی محیط است. اندکی نور مصنوعی با رنگ‌های مختلف می‌تواند محیط را به شکلی ویژه متمایز کند.  نورپردازی درست در یک حیاط در شب فضایی خارق العاده را ایجاد کرده و در روز نیز زیبایی خاص خود را دارد. استفاده از ریسه‌های نوری و انواع چراغ بر روی دیوار، درخت و آلاچیق اهمیت زیادی دارد. نورپردازی درست محیطی ضمن این که کاهش هزینه‌های برق را به دنبال دارد، موجب دگرگون شدن جلوه حیاط خانه نیز خواهد شد.

ایجاد مسیر رفت و آمد

یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون حیاط، مسیر رفت و آمد است. طراحی مسیر خاصی برای رفت و آمد ساکنین در افزایش جذابیت محوطه اهمیت دارد. استفاده از شن، چمن مصنوعی و سنگ‌های بزرگ و کوچک می‌تواند جلوه حیاط را دگرگون کند. جدیداً از سنگ‌های بزرگ بر روی چمن مصنوعی جهت ترمیم مسیر رفت و آمد حیاط استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این ایده‌های خاص کمک بگیرید و سپس به بازسازی حیاط بپردازید.

بیشتر بخوانید: مراحل بازسازی خانه

استفاده از باربیکیو

اگر عاشق کباب زدن در حیاط هستید، چه چیزی بهتر از این است که حیاط را به باربیکیو مزین کنید. چنانچه بودجه کافی در اختیارتان هست، این المان را نیز در محیط قرار دهید. باربیکیوها انواع مختلفی دارند. کباب پزهای ذغالی اغلب در فضاهای باز کاربرد دارند.

تغییر کفپوش

در حال حاضر به لطف پیشرفت تکنولوژی‌ها ی مربوط به طراحی کفپوش، انواع مختلفی کفپوش به وجود آمده‌اند. آن‌ها دارای انواع مختلف بوده و از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار شده‌اند. جهت ایجاد تغییرات فاحش در محیط می‌توان به طور کلی کفپوش آن را تغییر داد. فراموش نکنید که کفپوش برای حیاط مناسب است مه در برابر آب و سایر عوامل محیطی مقاومت بالایی داشته باشد.

ایجاد فضای سبز در حیاط خانه

به هنگام بازسازی حیاط خانه نباید از نقش گیاهان در حیاط غفلت کرد. با توجه به شرایط جوی منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید، امکان استفاده از گیاهان مختلف وجود دارد. چنانچه حیاط شما کوچک است، می‌توانید از گلدان‌های کوچک و گیاهان آپارتمانی استفاده نمایید. در صورتی که محدودیتی از این جهت ندارید، امکان کاشت درختان بزرگ و تنومند در حیاط وجود خواهد داشت.

سوالات متداول بازسازی حیاط خانه

نتیجه گیری

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در خانه، حیاط آن است. معمولأ حیاط خانه‌ها حالت قدیمی و سنتی دارد. با بازسازی حیاط خانه می‌توانید روح تازه‌ای را به این بخش از خانه ببخشید. ایجاد مسیر رفت و آمد، نصب آبنما، تغییر نورپردازی محیط، نصب آلاچیق و استفاده از چمن مصنوعی و عناصر دیگر باعث می‌شوند که  این محیط تغییر پیدا کند و زیباتر بشود. جهت تغییر دادن حیاط ویلا و آپارتمان می‌توان از ایده‌های ذکر شده در مطلب بهترین استفاده را کرد.

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام جهت ارائه کلیه خدمات فنی و‌مهندسی طراحی، نظارت و اجرا با به کارگیری مهندسین مجرب در کمترین زمان در خدمت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا