صفر تا صد طراحی داخلی خانه دوبلکس + فیلم

اصول طراحی داخلی خانه دوبلکس چگونه است؟باید بدانید طراحی داخلی منزل شما منعکس کننده‌ی شخصیت شما می‌باشد، بنابراین جهت دکوراسیون داخلی منزل خود باید از ایده‌های یک طراح و یا مهندس طراحی داخلی کمک بگیرید. اگر منزل شما به صورت دوبلکس می‌باشد طراحی آن می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. در سال‌های اخیر با استفاده از نرم افزارهای طراحی داخلی می‌توانید پایان پروژه را پیش از شروع آن مشاهده نمائید و سپس از میان طرح‌های پیشنهادی بهترین طرحی که با نظر شما منطبق می‌باشد را انتخاب نمائيد.

در ادامه‌ی این مقاله ایده‌هایی برای طراحی داخلی خانه‌ی دوبلکس ارائه شده است که می‌توانید برای طراحی داخلی منزل خود از آن بهره ببرید.

بازسازی یک واحد دوبلکس توسط گروه مهندسین آژندپنام

طراحی راه پله خانه دوبلکس

ویژگی خانه‌ی دوبلکس راه‌پله‌ای می‌باشد که طبقه‌ی اول را به طبقه‌ی دوم پیوند می‌دهد. این راه پله یکی از ارکان اصلی می‌باشد که در طراحی داخلی منزل باید به آن توجه نمود. با توجه به عنصر اصلی که در فضای خانه‌ی شما به کار رفته است این راه پله می‌تواند چوبی، فلزی و یا شیشه‌ای باشد تا یک نقطه‌ی کانونی جذاب ایجاد نماید. به این نکته توجه داشته باشید که راه پله در خانه‌های دوبلکس کاربرد بسیاری دارد و شما تقریباً هر روز از آن استفاده می‌نمائید بنابراین به راحتی در جابه‌جایی نیز دقت نمائید، می‌توانید راه پله‌هایی منحنی شکل و یا صاف را انتخاب نمائيد. در صورتی که کودک خردسال دارید به نرده‌های حفاظتی نیز باید دقت نمائید.

بیشتر بخوانید: مراحل اجرای محوطه سازی

استفاده از نور طبیعی در طراحی خانه دوبلکس

به طور کلی استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون تمام خانه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، این امر در خانه‌های دوبلکس از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد زیرا این خانه‌ها معمولاً فضاهای بزرگی دارند. با استفاده از پنجره‌های شیشه ای بزرگ می‌توان نورگیری خانه را افزایش داد. نور مناسب در خانه‌های دوبلکس موجب می‌شود که فضایی روشن، گرم و صمیمی داشته باشید.

استفاده از رنگ‌های خنثی در طراحی خانه دوبلکس

بهتر است رنگ پایه خانه‌ی دوبلکس خود را رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و یا بژ انتخاب نمائید. رنگ‌های خنثی منجر به ایجاد یکپارچگی در کل فضای خانه می‌شود. می‌توانید از رنگ‌های مورد علاقه‌ خود در اثاثیه منزل، مبلمان، تابلو و یا سایر دکوری‌های خانه استفاده نمائید.

طراحی داخلی خانه دوبلکس

استفاده از فضاهای غیر قابل دید خانه دوبلکس

خانه‌های دوبلکس فضاهای داخلی زیادی دارند که در معرض دید قرار ندارند مانند فضای زیر پله، فضای بین طبقات و … می‌توانید این فضاها را به انباری و یا کابینت‌هایی با درهای مخفی تبدیل نمائيد و تمام وسایل خانه را سازمان دهی نمائید و از شلوغی جلوگیری نمائيد.

انتخاب مبلمان چند منظوره در طراحی خانه دوبلکس

با توجه به اینکه خانه‌های دوبلکس فضای زیادی دارند می‌توانید از مبلمان چند منظوره برای افزایش کارآیی در هنگام مهمانی و دورهمی‌های خود استفاده نمائید. به عنوان مثال مبلمانی که قابلیت تبدیل به تخت خواب را دارد یک ایده‌ی مناسب می‌باشد. همچنین می‌توانید میز نهارخوری خود را به گونه‌ای انتخاب نمائید که قابلیت باز شدن و بزرگ شدن را دارد تا در زمانی که مهمانی‌های بزرگ دارید بتوانید از آنها استفاده نمائید. قابلیت جمع شدن این وسایل باعث می‌شود که در زمان‌هایی که به آنها نیاز ندارید فضایی بزرگ و جادار داشته باشید (بدون اینکه شلوغی ایجاد شود) و در زمان مهمانی از تمام فضای خانه استفاده نمائید.

استفاده از طرح‌های خاص در منزل دوبلکس

جهت دکوراسیون داخلی می‌توانید برخی از دیوارهای را با کاغذ دیواری بپوشانید و یا در تزئین بخشی از خانه از آجر و یا صفحات تزئینی استفاده نمائید.

استفاده از دکوری‌های نورپردازی

در خانه‌های دوبلکس برای ایجاد نور مناسب در هنگام شب و یا در قسمت‌هایی که نورگیری مناسبی ندارد می‌توانید از انواع آباژورها، لوسترهای سقفی بزرگ در مرکز خانه، لوسترهای دیواری کوچک در دیوارهای کناری استفاده نمائید. توجه نمائید که نورپردازی آشپزخانه در خانه‌های دوبلکس جهت برجسته سازی فضا تاثیر مهمی در دکوراسیون کلی خانه‌ی دوبلکس دارد.

بیشتر بخوانید: طراحی ویلای مدرن

استفاده از آثار هنری فردی

می‌توانید بخش‌هایی از دیوار‌ها را به نصب آثار هنری خود و یا هنرمندان برجسته اختصاص دهید. این دیوارها می‌توانند شخصیت و احساس شما را منعکس نمایند.

استفاده از فضای باز در طراحی خانه دوبلکس

در صورتی که منزل دوبلکس شما به فضای باز بیرون مانند حیاط، بالکن و یا تراس دسترسی دارد می‌توانید یک محیط دنج و آرام در این فضای باز برای خود طراحی نمائید. استفاده از گلدان‌هایی که مناسب فضای بیرون باشند، صندلی‌های راحتی و نورپردازی مناسب می‌تواند یک محیط آرام بخش برای شما ایجاد نماید.

نتیجه گیری

به طور کلی طراحی داخلی خانه‌ی دوبلکس به طراحی و معماری اصلی خانه بستگی دارد. به عنوان مثال در خانه‌هایی که اتاق‌ها در طبقه‌ی دیگری قرار دارند نحوه‌ی طراحی با خانه‌هایی که اتاق‌ها در هر دو طبقه قرار دارند متفاوت می‌باشد. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید طراحی‌های منحصر به فرد و خاصی را داشته باشید و از تمام فضای منزل خود استفاده نمائید.

منبع:

https://housing.com/news/check-out-these-duplex-interior-design-ideas/

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام جهت ارائه کلیه خدمات فنی و‌مهندسی طراحی، نظارت و اجرا با به کارگیری مهندسین مجرب در کمترین زمان در خدمت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا