اصول مهم و اساسی طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلای مدرن دارای اصول مشخصی است که در هنگام ساخت آن باید رعایت شود. امروزه استفاده از معماری‌های سنتی و قدیمی مانند قبل مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و اکثر افراد ترجیح می‌دهند که ویلاهای خود را با استفاده از سبک مدرن بسازند. ویلاهای مدرن در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند و معماری منحصر به فرد آن‌ها باعث می‌شود که با ویلاهای سنتی و با معماری قدیمی کاملا تفاوت داشته باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که در ساخت یک ویلای مدرن باید از چه اصولی استفاده کرد؟ برای پاسخ این سوال بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و دیزاین ویلا طبق استانداردهای جهانی توسط شرکت مهندسین آژندپنام

برای طراحی ویلای مدرن باید چه مواردی را رعایت کرد؟

برای طراحی یک ویلا به سبک مدرن، باید اصولی را رعایت کنید تا به خوبی هر چه تمام‌تر ساختمان مورد نظر ساخته شود. از جمله اصول طراحی مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: بازسازی ویلا

محل ساخت ویلا

موقعیت مکانی یکی از فاکتورهای مهم هنگام طراحی ویلای مدرن است. این مورد باید به عنوان بهترین نقطه عملیاتی در نظر گرفته شود. بهتر است برای ساخت یک ویلای مدرن بهتر است که فضاهایی مانند خارج یا حومه شهر را انتخاب کنید. این امر بدین دلیل است که معمولا این مناطق از طبیعت و آب و هوای بهتری برخوردار هستند.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ‌ها برای نمای بیرونی بسیار مهم است، زیرا اولین چیزی که از یک ویلا به نظر می‌رسد، معماری خارجی آن است. رنگ‌ها جز جدایی ناپذیر دکوراسیون و اصول طراحی ویلای مدرن هستند، زیرا ترکیب رنگ‌ها می‌تواند نمای ساختمان را به طور کلی تغییر دهد. شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید، فقط باید اطمینان حاصل کنید که مکمل یکدیگر هستند و تعادل خوبی را ایجاد می‌کنند.

از طرفی، بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که آرامش بخش باشند و با دیدن آن‌ها احساس راحتی کنید. تا حد امکان از استفاده از رنگ‌های تیره خودداری کنید و رنگ‌های خنثی را در اولویت قرار دهید.

نورپردازی

نورپردازی بخش بزرگ و محوری معماری در طراحی ویلای مدرن است. یک طراح حرفه ای نورهای مناسب را می‌شناسد و می‌داند که در کدام قسمت‌های ویلا باید از چه نورپردازی استفاده کند. یک ویلای مدرن باید در قسمت خروجی، حیاط و ورودی نورپردازی مناسبی داشته باشد تا در شب مشکلی ایجاد نشود و نمای ویلا به خوبی در معرض باشد. همچنین نورپردازی خوب فرصتی برای نمایش معماری ویلا خواهد بود.

طراحی ویلای مدرن

بیشتر بخوانید: اصول طراحی نمای پارامتریک

طرح ویلای مدرن چگونه است؟

معمولا طرح ویلاهای مدرن مینیمال است و از نقش‌های پیچیده و درهم استفاده می‌شود تا به زیبایی آن افزوده شود. برخلاف ویلاهای دیگر، در طرح این ویلاها از پنجره‌های بزرگ استفاده می‌شود تا مصرف متریال به حداقل برسد و جلوه زیبایی نیز داشته باشند.

برای معماری خارجی این ویلاها معمولا از مربع‌ها یا مکعب استفاده می‌شود تا کل ساختمان را در بر بگیرند. این مکعب‌ها یک نمای سه بعدی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود سبک ویلاها بسیار منحصر به فرد شود.

ویژگی‌های طراحی ویلای مدرن

در طراحی مدرن سعی در ایجاد فضاهای یکدست و ساده و استفاده از سقف های نسبتا بلند می باشد. در طراحی های مدرن علاوه بر اهمیت دادن به عملکرد فضاها، به نور و دید اهمیت ویژه ایی داده میشود لذا از پنجره های قدی و بلند استفاده می گردد. همچنین تک تک فضا ها اهمیت ویژه ایی پیدا می کنند، همانند طراحی فضاهای سبز محوطه در ترکیب با استخر، طراحی بالکن ها و روف گاردن ها که در حال حاضر از عناصر لاینفک ویلاهای مدرن می باشد.

فضاهای داخلی مانند پیش فضاهای ورودی، سرویس ها، اتاق خوابها سالن و آشپزخانه ها رختکن ها و… هرکدام با اهمیت خاصی طراحی و ارایه می شوند.

ویلاهای مدرن به دلیل فضاهای کاربردی و زیبایی که دارند، برای بسیاری از افراد ایده آل و جذاب هستند. طراحی معاصر یا آن چه که ما به عنوان طراحی مدرن از آن یاد می‌کنیم، دارای اصول و ویژگی‌های خاصی است که می‌تواند در انواع ساختمان‌ها به کار رود. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

ساده بودن طراحی

خالص و ساده بودن فرم ها و حجم ها بجای حجم های پیچیده با تزیینات پرکار و پر هزینه سعی در ایجاد سادگی و توجه به خالص بودن و سادگی احجام و فرمها در عین تنوع است

امکانات زیاد

معمولا در طراحی ویلاهای مدرن، فضای خارجی برای نشیمن و باربکیو طراحی می‌شود که آن‌ها را بسیار خاص می‌کند. بیشتر این ویلاها بزرگ هستند و اتاق خواب‌های زیاد و بزرگی دارند. برخی از آن‌ها دارای کتابخانه، استخر، سونا، سینمای خانگی و سالن بدنسازی هستند.

دکور

خانه‌ها و ویلاها بخش مهمی از زندگی هستند و همه افراد زمان زیادی را در آن می‌گذرانند. یک ویلای مدرن باید دارای ویژگی‌هایی از جمله فضای بیرونی دلپذیر و طراحی داخلی ساده باشد تا افراد از آن آرامش زیادی دریافت کنند. ایده‌های طراحی زیادی برای الهام گرفتن برای خلق شاهکارهای مدرن وجود دارند که طراحان می‌توانند خلاقیت خود را برای طراحی ویلای مدرن افزایش دهند.

فضاهای نشیمن جادار و دلباز

برای طراحی ویلای مدرن، معمولا یک زمین با متراژ بالا در نظر گرفته می‌شود، به همین دلیل، فضای زیادی در اختیار شما برای طراحی فضاهای نشیمن قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت داشتن ویلای مدرن این است که می‌توانید اتاق‌های آن را بزرگ‌تر کنید و سقف آن را نیز بلندتر در نظر بگیرید. استفاده از یک لوستر بلند می‌تواند فضای داخلی ویلا را بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهد.

پنجره‌های بزرگ و سراسری در بزرگ نشان دادن ویلاها تاثیر زیادی دارند و باعث می‌شوند که منظره بیرون ویلا نیز همیشه در دسترس باشد. فضا و بزرگ بودن خانه ارتباط زیادی با آرامش و آسایش دارد. هر چه ویلا بزرگ‌تر باشد، احساس آرامش بیشتری در آن خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی خانه دوبلکس

ویژگی های طراحی ویلای مدرن

چه فضاهایی در طرح ویلای مدرن اجرا می‌شود؟

همه ویلاهای مدرن از  یک فضای داخلی و خارجی تشکیل شده اند. فضای خارجی شامل حیاط ویلا، پارکینگ و استخر می‌شوند. اکثر ویلاهای مدرن، دارای یک استخر در حیاط و یک استخر سرپوشیده در فضای داخلی هستند. ورودی ویلا باید شامل نورپردازی، سنگ فرش، در و اجزای دیگر است.

از مهم‌ترین فضاها در طراحی ویلای مدرن، آشپزخانه است که باید فضای کافی به آن اختصاص داده شود. اگر به فضاهای بزرگ علاقه دارید، می‌توانید اتاق خواب‌ها را مستر در نظر بگیرید. اتاق خواب مستر معمولا دارای سرویس بهداشتی جداگانه است. در فضای بیرونی و باز ویلا باید متراژ مشخصی را برای طراحی تراس اختصاص دهید.

سوالات متداول

نتیجه گیری

طراحی یک ویلای مدرن می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و یک سبک منحصر به فرد ایجاد کند. در سال‌های اخیر طراحی ویلا با سبک‌های سنتی فاصله گرفته اند و به سمت طراحی‌های مدرن رفته اند. برای طراحی ویلا به این سبک و پرسیدن سوالات دیگر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام جهت ارائه کلیه خدمات فنی و‌مهندسی طراحی، نظارت و اجرا با به کارگیری مهندسین مجرب در کمترین زمان در خدمت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا