طراحی و اجرای فلاورباکس با بهترین کیفیت

طراحی و اجرای فلاورباکس زمانی که امکان کاشت درخت یا درختچه یا ایجاد باغچه نباشد، بسیار پرکاربرد است. با پیشرفت‌هایی که در صنعت و علم دکوراسیون به وجود آمده،‌ آیتم‌های بسیار جذاب و زیبایی نیز برای محوطه‌سازی معرفی شده که ارزش بالایی به دکوراسیون اضافه می‌کند. فلاورباکس یکی از آیتم‌های جذاب است که در محیط‌های مختلف مثل منازل،‌ فضاهای شهری، مجتمع‌های تجاری و … کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با مزایا و کاربردهای فلاور باکس، لطفا تا انتها با ما همراه شوید.

طراحی و اجرای فلاورباکس

فلاورباکس چیست؟

فلاور باکس همانطور که از لغت آن مشخص است،‌ جعبه‌ای برای گل است که کمی با گلدان متفاوت است. فلاورباکس طراحی خاص‌ترین نسبت به گلدان دارد و اغلب سایز بزرگ‌تری دارد. از فلاورباکس برای محیط سازی و طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود که از همین جهت با گلدان متفاوت است. فلاور باکس انواع مختلفی داشته و  از نظر طراحی و جنس مدل‌های مختلفی دارد. طراحی و اجرای فلاورباکس می‌بایست متناسب با آب و هوا و دکوراسیون محیط صورت بگیرد.

فلاور باکس در فضاهای مختلفی مثل دفتر کار، شرکت‌ها،‌ ادارات، مجموعه‌های وزرشی، مجتمع‌های تجاری و حتی منازل مسکونی کاربرد دارد. از فلاورباکس‌ها در آلاچیق، تراس‌های بزرگ، باغ و ویلا و روف گاردن یا بام سبز نیز استفاده می‌شود. داخل فضاهای عمومی شهر نیز از فلاورباکس‌هایی که باعث زیباسازی محیط و کاهش آلودگی هوا می‌شوند استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بازسازی اتاق پذیرایی

فلاورباکس چه مزایایی دارد؟

فلاورباکس یک آیتم فوق العاده در دکوراسیون محسوب می‌شود و دکوراسیون خارجی و داخلی را به خوبی بهبود می‌بخشد. فلاورباکس‌ها نه تنها باعث ایجاد ظاهری با نشاط و زیبا می‌شوند، بلکه هوای محیط را نیز تمیز می‌کنند. در صورتی که به اندازه کافی فلاورباکس داخل یک محیط قرار دهید،‌ متوجه می‌شوید که آلودگی هوا کمتر شده و هوای بهتری تنفس می‌کنید. فلاورباکس‌ها بدون نیاز به باغچه و فضای مخصوص،‌ می‌توانند به بهبود فضا منجر شوند.

نحوه طراحی فلاورباکس

در طراحی فلاور باکس به فاکتورهای مختلفی توجه می‌شود که دقت به آنها ضروری است. فلاورباکسی که به خوبی طراحی شده است، نه تنها محیط را زیبا می‌کند، بلکه هیچ آسیبی وارد نکرده و کارایی مناسبی دارد. طراحی فلاورباکس حداقل می‌بایست ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • جنس، رنگ و ظاهر فلاورباکس و حتی گل یا درختچه داخل آن باید با دکوراسیون محیط هماهنگ باشد.
  • آلیاژ باکس باید استحکام و مقاومت کافی را برای ماندگاری بالا داشته باشد.
  • فلاورباکس باید متناسب با اقلیم و محیط طراحی شود.
  • حجم و اندازه فلاورباکس می‌بایست متناسب با فضای مورد استفاده باشد.
طراحی فلاورباکس

بیشتر بخوانید: بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

انواع فلاورباکس

فلاورباکس وابسته به کاربردهایی که دارد، انواع مختلفی نیز دارد که هر یک متناسب با نیازهای مصرف کنندگان هماهنگی دارند. انواع فلاورباکس‌ها از نظر جنس و نوع طراحی دسته بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع فلاور باکس از نظر جنس

انواع فلاورباکس‌ها از نظر جنس شامل:

فلاورباکس سفالی

یکی از رایج‌ترین فلاور باکس‌ها،‌ فلاورباکس سفالی است که حتی در آثار تاریخی نیز نمونه‌های آن مشاهده شده است.

فلاورباکس سیمانی

فلاورباکس‌های سیمانی به دلیل مقاومت بالا در برابر آسیب‌های محیطی، بیشتر در پارک‌ها و معابر شهری کاربرد دارند.

فلاورباکس پلاستیکی

فلاورباکس پلاستیکی با توجه به ارزان بودن و در دسترس بودن،‌ در فضاهای باز و با استفاده موقت کارایی مناسبی دارد.

فلاورباکس چوبی

فلاورباکس چوبی به دلیل زیبایی و ظاهر کلاسیک خود یکی از پرطرفدارترین آیتم‌ها در دکوراسیون است که اکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

فلاورباکس فلزی

فلاورباکس‌های فلزی بیشتر از ورق‌های استیل و آلومینیوم ساخته می‌شوند و در فضای داخلی و خارجی کارایی بالایی دارند. در صورتی که این فلاورباکس‌ها در محیط‌های خارجی مورد استفاده قرار بگیرند،‌ از رزین و روکش برای افزایش مقاومت آنها در مقابل پوسیدگی و زنگ زدگی استفاده می‌شود.

فلاورباکس سنگی

فلاورباکس‌های سنگی در ابعاد بزرگ و کوچک ساخته می‌شوند و در محیط‌هایی مثل ویلا، لابی، ادارات و … می‌تواند دکوراسیون شیک و منحصر به فردی ایجاد کند.

انواع فلاورباکس بر اساس طراحی

فلاورباکس‌ها از نظر نوع طراحی و مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز تقسیم بندی می‌شوند:

فلاورباکس دیواری

این فلاورباکس‌ها که بیشتر در محیط‌های کوچک و فضای داخلی کاربرد دارند، روی دیوار نصبت می‌شوند و گل‌های کوک روی آن قرار می‌گیرد.

فلاورباکس زمینی

این فلاورباکس‌ها برای قرارگیری روی زمین طراحی شده‌اند و از نظر طراحی متنوع‌اند؛ به همین دلیل ممکن است اشکال متفاوتی داشته باشند. وزن این فلاورباکس‌ها معمولا وزن بالایی دارند و ظرافت باکس‌های کوچک را ندارند. این باکس‌ها در حیاط، خیابان و فضاهای خارجی کاربرد زیادی دارند.

فلاورباکس پله‌ای

فلاورباکس پله‌ای با ابعاد بزرگ برای فضاهای شهری و قرارگیری روی پله‌ها کاربرد دارد. معمولا فلاورباکس‌های پله‌ای وزن پایینی دارند اما ممکن است در ابعاد و وزن کمتر نیز مورد استفاده قرار گیرند.

فلاورباکس معلق

فلاورباکس معلق برای محیط‌های داخلی کاربرد بیشتری دارد و در محیط‌هایی مثل کافه یا رستوران می‌تواند فضای زیبایی ایجاد کند. این باکس‌ها با سیم آویز روی هوا معلق می‌مانند.

بیشتر بخوانید: بازسازی نمای بیرونی ساختمان

اجرای فلاورباکس

اجرای فلاورباکس باید به گونه‌ای باشد که آسیبی به محیط وارد نکرده و مقاومت خود را حفظ کند. متخصصان می‌بایست نوع گل و درختچه‌ای که داخل باکس قرار می‌گیرد را بدانند و متناسب با آن طراحی کنند. همچنین لازم است باکس به خوبی آب بندی شده و کیفیت  مناسبی داشته باشد. اجرای زهکشی یا سوراخ‌هایی که در کف باکس ایجاد می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. دستور العمل نصب مناسب فلاورباکس باید متناسب با کاربرد و فضای مورد استفاده رعایت شود. باکس می‌بایست مانع از نفوذ گرما یا سرما به فضای داخلی شود. با رعایت این نکات می‌توان اطمینان حاصل کرد که اجرای فلاورباکس به خوبی صورت گرفته است.

کلام آخر

طراحی و اجرای فلاورباکس برای افزایش جذابیت دکوراسیون فضا با استفاده از گل و گیاهان انجام می شود و امروزه بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است.

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام جهت ارائه کلیه خدمات فنی و‌مهندسی طراحی، نظارت و اجرا با به کارگیری مهندسین مجرب در کمترین زمان در خدمت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا