مراحل بازسازی خانه | 9 قدم مهم + ویدئوی پروژه

مراحل بازسازی خانه شامل چه مواردی است؟ پروژه‌ی بازسازی خانه یک تجربه‌ی جالبی برای هر صاحب خانه می‌باشد. جزيبات بازسازی بسیار پیچیده می‌باشد و برای فردی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارد می‌تواند به عنوان یک چالش بزرگ مطرح شود. بنابراین در ادامه‌ی این مقاله اطلاعات مختصری در مورد مراحل بازسازی خانه ارائه خواهیم کرد تا اگر به دنبال بازسازی خانه هستید بتوانید از اطلاعات ارائه شده استفاده نمائید.

نمونه بازسازی خانه شرکت مهندسین مشاور آژند پنام 

بازسازی خانه شامل چه مراحلی است؟

اولین نکته‌ای که باید نسبت به آن آگاه باشید این است که با توجه به متراژ خانه، میزان تغییراتی که مد نظر دارید و بودجه‌ای که برای این کار اختصاص داده‌اید مراحل بازسازی خانه‌ی شما ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی مراحلی که در یک بازسازی اصولی خانه باید رعایت شوند عبارتند از:

1. برنامه ریزی و طراحی

مواردی که در این مرحله باید آنها را تعیین نمائید عبارت است از:

  • میزان بودجه‌ای که برای بازسازی در نظر گرفته‌اید.
  • انتخاب شرکت‌هایی طراح و سازنده و بیان نظرات خود جهت تغییراتی که در نظر دارید.
  • دریافت مجوزهایی که برای انجام برخی تغییرات باید از شهرداری منطقه دریافت نمائید.
  • در صورتی که احتیاج به تغییر مکان جهت بازسازی می‌باشد در این مرحله باید به تهیه مکان موقت برای جابه جایی در حین بازسازی نیز بیندیشید.

بیشتر بخوانید————> مراحل اجرای محوطه سازی

2. تخریب

نوسازی بدون تخریب قسمت‌های قدیمی امکان پذیر نیست. با توجه به میزان تغییراتی که در نظر دارید تخریب می‌تواند بسیار ساده و شامل جابه جایی مبلمان قدیمی و تخریب چند دیوار باشد یا اینکه یک تخریب اساسی در اسکلت داخلی و نماهای بیرونی منزل را در پی داشته باشد.

3. بازسازی

بازسازی نیز با توجه به چشم اندازی که شما در نوسازی خانه به دنبال آن می‌باشید بستگی دارد. در این مرحله ممکن است شما قسمت‌های زیادی از خانه را تغییر دهید و یا اینکه در حد بازسازی و جابه جایی چند دیوار کار را به پایان برسانید.

نمونه بازسازی خانه شرکت مهندسین مشاور آزندپنام

بازسازی خانه

4. لوله‌کشی/ سیم کشی و تغییرات داخلی

این مرحله همراه با مرحله‌ی بازسازی و یا مدتی پس از آن آغاز می‌شود. در این مرحله هر چیزی که در کف، دیوار و سقف خانه باید تعویض شود خارج می‌شود و با مواد جدید نوسازی و جایگزین می‌شود. این مرحله ممکن است تغییرات جزئی در لوله کشی و برق خانه باشد و یا تعویض کامل تمام لوله‌کشی‌های آب، فاضلاب و سیستم برق خانه را شامل شود.

5. دیواربندی

زمانی که طرح دلخواه خانه اجرا شد یعنی پس از تخریب دیوارهای قدیمی و ایجاد دیوارهای جدید، زمان عایق کاری، گچ کاری، رنگ کردن، اجرای کاغذ دیواری و سایر موارد انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید————> طراحی داخلی آپارتمان

6. کفپوش

کف پوش چوبی، کاشی، سرامیک، نصب سینک، هود، جزیره آشپزخانه و سایر موارد مشابه در این مرحله انجام می‌شود. جهت آغاز این مرحله باید صبر نمائید تا تمام مراحل رنگ کردن تمام شود و پس از ته نشین شدن گرد و غبار مرحله‌ی پیشین، مرحله‌ی کفپوش آغاز می‌شود. در صورتی که برای بازسازی عجله دارید می‌توانید با در نظر داشتن ملاحظاتی این دو مرحله را به موازات یکدیگر پیش ببرید.

7. نصب کابینت‌ها و سایر اجزا

هر وسیله‌ای که باید در دیوار و فضای خانه نصب شود در این مرحله اجرا می‌شود. کابینت‌ها، وسایل آشپزخانه، تجهیزات سرویس بهداشتی و حمام همگی در این مرحله به ترتیب نصب می‌شوند و شما می‌توانید به تدریج با فضای جدید منزل خود آشنا شوید.

8. لوازم خانگی جدید

در صورتی که قصد بازسازی کلی خانه را دارید باید از شر تمام وسایل قدیمی راحت شوید و لوازم خانگی جدیدی را خریداری نمائید که مطابق با تغییرات جدید منزل شما باشد.

به عنوان مثال یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، فر و هر نوع وسیله‌ای که احتیاج به نصب دارد باید در این مرحله خریداری و نصب شود.

9. مبلمان و لوازم جانبی

در این مرحله قسمت سخت بازسازی به اتمام رسیده است، می‌توانید جهت خرید مبلمان جدید و یا تمام وسایل تزئینی دیگری که نیاز دارید اقدام نمائید. توصیه می‌شود در اجرای دکوراسیون جدید منزل خود از راهنمایی های یک طراح دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

مراحل بازسازی خانه

بیشتر بخوانید————> طراحی و اجرای ساختمان

نکات مهم در بازسازی خانه

مواردی که در بازسازی خانه و هنگام عقد قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری باید توجه نمائید عبارتند از:

مواردی که در بازسازی خانه و هنگام عقد قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری باید توجه نمائید عبارتند از:

  • استفاده از بهترین مواد با توجه به بودجه‌ی شما
  • تحویل به موقع با توجه به زمانی که در قرارداد ذکر شده است.
  • اجرای تمام جزئياتی که شما در ابتدای بازسازی خانه به آن اشاره نموده‌اید.
  • بررسی طرح‌های مختلف و انتخاب بهترین طرح مطابق با سلیقه و بودجه‌ی شما
  • نظارت بر تمام مراحل پیشرفت کار جهت جلوگیری از هرگونه اهمال کاری

کلام آخر

به طور کلی توصیه می‌شود جهت بازسازی خانه خود با شرکت‌های باتجربه که آشنا به قوانین ساخت و ساز هستند قرارداد ببندید و جهت دکوراسیون داخلی و خارجی منزل از طراح‌های حرفه‌ای کمک بگیرید تا در نهایت بتوانید به نتایج دلخواه خود دست یابید.

  • استفاده از بهترین مواد با توجه به بودجه‌ی شما
  • تحویل به موقع با توجه به زمانی که در قرارداد ذکر شده است.
  • اجرای تمام جزئياتی که شما در ابتدای بازسازی خانه به آن اشاره نموده‌اید.
  • بررسی طرح‌های مختلف و انتخاب بهترین طرح مطابق با سلیقه و بودجه‌ی شما
  • نظارت بر تمام مراحل پیشرفت کار جهت جلوگیری از هرگونه اهمال کاری

منبع:
https://www.davefox.com/resource-center/whole-home-remodeling-steps-checklist

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام جهت ارائه کلیه خدمات فنی و‌مهندسی طراحی، نظارت و اجرا با به کارگیری مهندسین مجرب در کمترین زمان در خدمت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا