7 ایده جذاب و لاکچری برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه

انتخاب رنگ دکوراسیون خانه می‌تواند تغییرات چشمگیری را در فضای داخلی خانه ایجاد نماید. اما با توجه به طیف رنگی گسترده‌ای که وجود دارد انتخاب رنگ مناسب می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. انتخاب رنگ معمولاُ یک امر سلیقه‌ای است و هیچ روش درست و یا غطی برای انتخاب رنگ مناسب وجود ندارد و لازم نیست حتماً از اصول تئوری که در این مورد وجود دارد پیروی نمائید. رنگ دکوراسیون خانه نشانه‌ای از سلیقه‌ و شخصیت شما است بنابراین لازم است پیش از انتخاب رنگ مناسب ابتدا به نکاتی که در ادامه‌ی این مقاله بیان می‌شود توجه نمائید.

انتخاب رنگ دکوراسیون خانه

1. به آنچه به شما الهام می‌شود توجه نمائید.

گاهی اوقات رفتن به طبیعیت، نگاه کردن به مجلات و یا صفحات اینترنت می‌تواند یک رنگ را به شما الهام نماید که برای دکوراسیون فضای خانه‌ی شما متناسب باشد. می‌توانید فضای خانه‌ی خود را با تم رنگی که انتخاب کرده‌اید تصور نمائید، تم‌های مشابه را در قسمت‌های مختلف در نظر بگیرید و هر کدام که با سلیقه‌ی شما بیشتر هم خوانی داشت به عنوان تم رنگ اصلی انتخاب نمائید.

می‌توانید یک پالت رنگ تهیه نمائید و با ترکیب رنگ‌ها، تم مشترک را انتخاب نمائید.

بیشتر بخوانید: دیزاین آشپزخانه کوچک

2. به آنچه اکنون مد است توجه نکنید.

کارشناسان معماری داخلی توصیه می‌نمایند بدون توجه به رنگ سال و یا رنگی که در حال حاضر مد شده است تم رنگ دکوراسیون منزل خود را با توجه به رنگی که مورد علاقه‌ی خودتان است انتخاب نمائید. اگر نمی‌دانید به چه رنگی بیشتر علاقه دارید می‌توانید از پاسخ‌هایی که به سوالات زیر می‌دهید استفاده نمائید:

  • وقتی در کمد لباس خود را باز می‌کنید به سمت چه رنگ لباس‌هایی می‌روید؟
  • وقتی قصد خرید یک وسیله‌ی جدید برای منزل را دارید چه رنگی الویت اول شما است؟
  • در حال حاضر رنگ قالب در دکوراسیون شما چیست؟

پاسخ به سوالات بالا می‌تواند تا حدودی شما را جهت یافتن رنگ دکوراسیون منزل راهنمایی نماید.

رنگ دکوراسیون خانه

3. به نورپردازی منزل توجه نمائید.

پیش از اینکه رنگ دکوراسیون را انتخاب کنید لازم است به نورپردازی فضای خود دقت نمائید. رنگ‌های یکسان در فضاهایی با نورهای مختلف ممکن است، متفاوت به نظر برسند. به عنوان مثال رنگ سرمه‌ای در فضایی با پنجره‌های متعدد کاملاُ متفاوت از اتاقی است که فقط یک پنجره دارد.

لامپ‌های لوستر اگر به رنگ سفید، زرد و یا رنگ‌های دیگر هستند می‌توانند رنگ دکوراسیون را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون به نور طبیعی منزل و نورپردازی‌های مصنوعی نیز توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بازسازی نمای بیرونی ساختمان

4. یک دوره‌ی آزمایشی را انجام دهید.

انتخاب رنگ و تغییر دکوراسیون با توجه به رنگ انتخاب شده می‌تواند بسیار هزینه بر باشد. اگر این مرحله با فکر و برنامه انتخاب نشود، ممکن است پس از خرید و چیدمان تمام دکوراسیون، متوجه شوید این رنگ با آنچه تصور می‌کردید تفاوت داشته است و یا اینکه خیلی زود از انتخاب این رنگ پشیمان شوید. در این شرایط اگر تصمیم برای تغییر رنگ دکوراسیون بگیرید، این موضوع می‌تواند خسارت مالی بسیاری به شما وارد نماید و اگر تغییری هم ایجاد نکنید، خانه‌ای با رنگی که مورد علاقه‌ی شما نیست خواهید داشت که مطمئناُ از حضور در آن احساس آرامش نخواهید داشت.

یک راهکار مناسب برای جلوگیری از این مشکل این است که ابتدا رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید و چند وسیله‌ی کوچک از همان رنگ تهیه نمائید. یا یک دیوار را با همان رنگ، نقاشی کنید. پس از 24 تا 48 ساعت اگر آن رنگ را دوست داشتید می‌توانید انتخاب رنگ بقیه دکوراسیون منزل را نیز با توجه به همان رنگ ادامه دهید. در غیر این صورت می‌توانید رنگ‌های دیگر را انتخاب نمائيد.

استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون خانه

5. در انتخاب رنگ‌ها انسجام داشته باشید.

می‌توانید کل دکوراسیون خانه را بر مبنای یک تناژ رنگ پیش ببرید و یا اینکه هر اتاق را با یکی از رنگ‌هایی که دوست دارید تزئین نمائید. اگر رنگ‌های مختلف را انتخاب می‌نمائید باید به این نکته توجه نمائید که تمام رنگ‌های انتخابی شما در نهایت با یکدیگر تطابق و انسجام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بازسازی راه پله های قدیمی

6. از رنگ‌های خنثی شروع کنید.

طراحان داخلی همیشه رنگ‌های خنثی را نسبت به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. رنگ کرم و سفید جزء رنگ‌های خنثی هستند که معمولاُ به عنوان پایه‌ی اولیه در انتخاب رنگ مورد توجه قرار می‌گیرند. رنگ‌های حنثی فضایی دنج و دلپذیر برای منزل ایجاد می‌نمایند و هر سبک طراحی را می‌توانند در خود جای دهند.

7. با یک متخصص مشورت نمائيد.

اگر به تنهایی نمی‌توانید رنگ دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنید می‌توانید با یک متخصص رنگ و یا متخصص دکوراسیون داخلی مشورت داشته باشید. متخصصین با در نظر داشتن تمام عواملی که در انتخاب رنگ دکوراسیون خانه تاثیر گذار هستند (مانند اندازه‌ی منزل، نورپردازی، بودجه‌ی شما و …) می‌توانند بهترین رنگ را به شما پیشنهاد دهند.

کلام آخر

مواردی که در این مقاله درباره رنگ دکوراسیون خانه اشاره شد، تنها به عنوان راهنمایی جهت انتخاب رنگ دلخواه شما بود و همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، رنگ دکوراسیون خانه باید کاملاُ منطبق با سلیقه و نظر شخصی شما باشد تا بتوانید در منزل خود احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام

شرکت مهندسین مشاور آژند پنام جهت ارائه کلیه خدمات فنی و‌مهندسی طراحی، نظارت و اجرا با به کارگیری مهندسین مجرب در کمترین زمان در خدمت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا